סדנת בישול בגן של שקד



השבוע ערכתי בגן של שקד סדנת בישול כיפית מאוד שגרמה לו גאווה גדולה בזה שאבא שלו בא לבשל לחברים שלו והוא הסו שף שלי.אז לאחר רשימה שהגשתי לגננת ואחרי שהזמנתי חנקן נוזלי,הגיע היום המיוחל.
לאחר שהצגתי את עצמי שאלתי את הילדים מה ירצו להיות שיהיו גדולים.80 אחוז מסתבר רוצים להיות שוטרים,רובן בנות,התשובה היא בגלל שהם ייתנו דוחות ויהיה להם הרבה כסף.כן,אה?
2 רצו להיות גם שפים,אחת נגנית כינור,אחד מדען ושקד חמוד שרוצה להיות צוללן.
להכנת פסטה דאגתי לבצק פסטה טרי שאותו רידדנו במכונת פסטה שלכל הילדים יצא לתפעל אותה.
רוטב עגבניות הודגם להם מההתחלה-עגבניות נחתכו,שום נפרס ושקד מלמד אותם שמעיכת השום בעזרת הסכין משחררת את השום מהקליפה בקלות.קצת מלח וקצת סוכר לעגבניות לאיזון הטעמים ובישול של שעתיים בסיר מכוסה,לא בגלל שבאמת צריך בישול כה ארוך,פשוט פלטה חשמלית שעליה בישלנו זזה בהילוך איטי.
א"כ הגיע רגע החנקן נוזלי,תצוגת ראווה של מיץ פטל שנהפך בן רגע לברד טעים.ערבוב מתמיד של הסו שף שלי תוך כדי מזיגה של החנקן נוזלי הפך את הוזל לברד תוך כדי שילדים מגיחים ונושפים  לקערה להוציא ענני עשן גדולים.
בהמשך,גלידת תות ושוקולד לבן.מחית תות,שמנת מתוקה ושוקולד לבן מומס נמזגו לסיפון שנוער היטב בעזרת הילדים ואז נמזג לתוך כוסות לטעימת קצפת תות ואז לתוך החנקן ליצירת "מרנג" קפוא כממתק לגננות והשאר ליצירת גלידה.
בשלב הזה היו ילדים מעטים שלא רצו גלידה או שהגלידה לא הייתה לטעמם ואני חושב לעצמי-אלה הילדים שגודלים ומחזירים מנות במסעדות.
לקראת סיום עשיתי תחרות טעימה עיוורת לשני ילדים,שבה צריך לנחש מה הם טעמו.בחרתי שני ילדים שהתהירו שהם מוכנים לאכול הכל ובהמשך ירקו לי 3 מתוך 5 טעימות.הם טעמו זיתי טאסוס שהיו להם מלוחים מידי,גזר מבושל,פטריית שמפניון טרייה,מלפפון חמוץ ועגבנית שרי.הילדה מבניהם ניצחה 3:1.
לגננות גם עשיתי טעימה אך לא עיוורת.נתתי להם את כדור המג'יק פרוט,פרי הקסם,שתעתע להם את הלשון כשאכלו עגבניה,לימון עם הקליפה וחומץ סינטטי.בהמשך אכלו את הפסטה ברוטב עגבניות והתחרפנו שהפסטה שלהם מתוקה.
בסך הכל אני נהניתי מאוד וכמו שזה נראה גם כן הילדים,שביקשו עוד יום שכזה והפעם של פיצה.משך שעתיים וחצי של סדנא הצליח להחזיק את הילדים גם אלו שדורשים ריטלין,ממש ריפוי בעיסוק.















תגובות

ליאורה אמר/ה…
זה אחד הפוסטים שהכי נהניתי לקרוא בחיי! איזה כיף להיות ילד בגן של שקד.
שובב קולינרי אמר/ה…
תודה רבה
‏אנונימי אמר/ה…
פשוט מקסים!
‏יעל אמר/ה…
פוסט שעושה לחייך. איזה כיף! ארגנת להם חוויה מדהימה.
איזה גן מקסים!
ריזה גן מקסים!
גן ילדים אמר/ה…
איזה גן מרגש!
דורה אמר/ה…
מקסים. הלוואי וכל גן ילדים היה מתנהל בצורה דומה. אילו ילדים חמודים וכמה כיף לראות ילדים שלא רק אוהבים לשבת מול המחשב ולראות דורה או בובספוג.
דורה אמר/ה…
תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.
שובב קולינרי אמר/ה…
תודה,בקרוב תהיה עוד סדנא כזו

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מיקרו-ספוג

מדריך לא רגיל לבשלן המולקולרי המתחיל

בחזרה ליפן

איך להכין במבה?

לחם על האש