במילה אחת-מקומי!




 בשבוע שעבר נערך הג'ם סשן,ערב שקיבץ אותי יחד עם אורי מאיר צ'יזיק ודנה מלמד,לארוחה ומשתה פרי ידינו על טהרת תנובת ארצנו,ערב שהיה נהדר והיה בדיוק מתאים לשבועות.
אורי דאג להביא עשבים מיוחדים הגדלים בר כמו שומר בר אניסי וטעים מאוד,פרחי בצל,כרישת בר,פרחי נורית הקמה,עלי כף אווז האשפתות,ירקות שנקטפו באותו בוקר,אבטיח מתוק שגם כן נקטף מהבוקר ובו גרעינים שחורים ששכחנו שהם אמורים להיות באבטיח.אורי גם דאג להביא קמח מחיטה שנקטפה כמה ימים לפני וכך גם שומשום מלא מקומי.
דנה כמו אמא שדואגת לילדים שלה,דאגה לאוכל אמיתי כמו לזניה מאותו קמח שהביא אורי, עם קרם כרובית ושלל עשבים,במיה ותבלין דואה,מוסקה טלה,פשטידת גבינות ותאנים ממולאות גבינה ברוטב יין.
בזמן שדנה הכינה אוכל אני שיחקתי באוכל-סביצ'ה דג עם קרם אבוקדו וקציפת תפוח וגרניום; קפרזה אבטיח עם דג נא ושמן פיגם;סורבה אקלפטוס ;יין מתובל בקליפות הדרים ועשבים.יאיר דאג לבשל שעות ארוכות בשר טלה ועופות שלמים בשביל שיחגגו יותר מאוחר על פיתות מהסאג' עם הרבה בצל וסומאק וטחינה שהוכנה במקום מהשומשום המלא באמצעות התרמומיקס.לקינוח הוגשה עוגת גבינת עיזים עם דבש מתובל בעראק,תמרים וזרעי כוסברה יחד עם גלידת דבש,שמן זית וצנוברים,כנאפה גדולה עם סירופ משמשים ומרציפן שקדים שנטחן במקום לעיני כולם.
"בר קוד",הבר המולקולרי שליווה את כל האירוע שטף את גרונם של הסועדים עם שלל משקאות וחליטות אלכוהוליות מיוחדות שיצרו במיוחד לאירוע.
היה מהנה,היה טעים ובעיקר-היה מקומי.



עוגת גבינת עיזים


700 גרם גבינת עיזים
500 גרם גבינה לבנה 9 אחוז שומן
1 וחצי כוס סוכר
 7 ביצים
 5 כפות קורנפלור
 5 כפות קמח
כף של תמצית ווניל
גרידת לימון מחצי לימון

מערבבים את כל המרכיבים,יוצקים לתבנית ואופים בחום 170 מעלות למשך 40 דקות.


 





                                 





                                                        הכנת הקציפת תפוח וגרניום

























                                                                    חייב לטעום את מה שאני מכין,לא?
                                         

תגובות

‏דנה מלמד אמר/ה…
כף אווז האשפות. לא האשפתות... והכנתי גם קישואים ממולאים אורז בר עם ירקות וזה בא עם טחינת שקדים, והכנתי גם כנאפה עם ג'יבנה ומשמשים והכנתי גם עלי גפן (טוב.. לפחות את המילוי) והכנתי גם חלליות בצק מגבינות וקמח (מלא מקומי שנקטף לפני דקה)במילוי סנט מור ושקדים והכנתי לדעתי עוד כמה דברים...
‏נורית פלד אמר/ה…
כן זוהי ההגדרה מקומי וטעים, מגוון. מעניין ומשלב תורות בישול תפיסות עולם קולינריות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מיקרו-ספוג

מדריך לא רגיל לבשלן המולקולרי המתחיל

בחזרה ליפן

איך להכין במבה?

לחם על האש