רשומות

מציג פוסטים מתאריך פברואר, 2012

סלט קפרזה וחמציץ

תמונה
                                                                   עגבניות שרי מנומרות צלויות                                                                            חמציצים                                                                              בזיל                                                                         מוצרלה באפלו                                                                          אבקת יוגורט                                                                         קציפת יוגורט ויוזו קציפת יוגורט- 300 מ"ל יוגורט 80 מ"ל שמנת מתוקה מלח  יוזו מערבבים יוגורט,שמנת עם מעט מלח ויוזו ומכניסים לסיון עם בלון גז אחד.

כמו שלג ביום בהיר

תמונה
                                                                       ניוקי תירס                                                                         אספרגוס                                                                      עגבניות צלויות                                                                       כוסברה ובזיל                                                                      אבקת יוגורט                                                                    קציפת אספרגוס קציפת אספרגוס: 300 גרם אספרגוס לא מקולף חצי ליטר שמנת מתוקה 80 מ"ל יוגורט מלח חופן תרד מרתיחים שמנת ומעט מלח וחולטים את האספרגוס כ-5 דקות.טוחנים בבלנדר יחד עם התרד ומסננים.מכניסים לסיפון עם בלון גז אחד.ניתן להגיש חם או קר.

שיהיה יום כתום,או שאולי סגול?

תמונה

פסטיבל אוכל כפרי במטה יהודה

תמונה
השבוע הוזמנתי לסיור אוכל לקראת פסטיבל אוכל כפרי במטה יהודה שיחל בתחילת מרץ ומכיל בתוכו בשלנים ובשלניות של אוכל אתני המארחים בבתיהם,מבשלות בירה,יקבים ואמנים שונים. פתאום איזור מטה יהודה נראה כה ססגוני בהיצע שיש לו כמו שלא נראה לי אף פעם. מספיק לתת רפרוף בעלון של הפסטיבל שגם מופיע באתר שלהם בשביל להתרשם מכל מה שאפשר לחוות שם. מטה יהודה הוא איזור רחב החולש על הרבה ישובים כמו אשתאול,צור הדסה,שריגים ועוד ועוד. האיזור מכיל שלל הצעות מפתות כמו אוכל כורדי,מרוקאי,קוצ'יני,ארגנטינאי,קונדיטוריות,אמני פיסול ולהקות אתניות. אנו בסיור הפותח הגענו בתחילה לmimis,קונדיטוריה נחבאת אל הכלים בתוך בית שעשה הסבה לקונדיטוריה ושם מייצרים מיני מאפה ועוגות מרהיבות.עוגת הדובוש היא זו שלוכדת לרוב את עיני כולם-עוגה בעלת 9 שכבות דקות שבינהם קרם ומעל קרמל מתפצח. חוץ מזה יש עוגות שמרים,מקרונים מצוינים,עוגות מוס ועוד.טעים מאוד,כדאי מאוד וחובה מאוד לבקר שם. א"כ הגענו לבית של רינה  ממושב צפרירים שהיא תחת השם למעשה "הקדירה של סבתא".בביתה חיכו לנו ערימות סלטים טובים וטריים מאוד שמזכירים את ה

סלט של חורף

תמונה
במסעדות כמו במסעדות,אין דבר כזה שאין דבר כזה. יש קטע שתמיד לירקות צריך לתת איזשהו שם תואר או כינוי -מלפפון ירוק(באמת?),עגבניות שמש אדומות,ירקות שוק,ירקות חורף,ירקות קיץ שנקטפו בעלות השחר,ככה אנחנו המסעדנים\טבחים\שפים,אוהבים להתחכם. בחורף יהיה לקט של ירקות "חורף",למרות שהם מופיעים כל השנה וככה גם לגבי הקיץ.נכון גם ש"עגבניות שוק" מוכרות יותר ונשמעות יותר סקסיות. אז הנה קחו לכם סלט "חורף" מרענן שמה שחורפי בו היא הפומלה וזה שהידיים שלי היו קפואות כשהכנתי את הסלט. בסלט ,הפומלה והפסיפלורה מתפקדים במקום לימון וגבינה כחולה נותנת ערך מוסף לכל העסק. 1 שומר פרוס דק דק חופן אטריות אורז רבע בצל סגול פרוס דק חצי פומלה מופרדת מהציפה וגרעינים 1 פסיפלורה רבע פלפל חריף פרוס דק חופן עלים שלמים של כוסברה ובזיליקום גבינה כחולה-רוקפור,דניש בלו וכו' מלח ים אטלנטי שמן זית משרים את האטריות במיים חמים עד לריכוך,מסננים מהמיים ושמים בקערה,מוסיפים את שאר מרכיבי הסלט ומתבלים במלח ושמן זית.מפזרים מעל גבינה כחולה בחתיכות גדולות.

תפוח וגי'נג'ר-רוטב יין והדרים

תמונה
יין אדום שמצטמצם לאט עם מיץ תפוזים ואשכוליות אדומות,קליפות תפוז ואשכולית לחיזוק הארומה,כמה פולי טונקה גרוסים וקצת סוכר. לרוטב הנהדר הזה מתלווה קרם טעים טעים מתפוחים שמתקרמלים בסוכר,נטחנים לקרם חלק יחד עם ג'ינג'ר טרי וא"כ מעורבב עם פירה תפוח אדמה. את הטעמים הנפלאים הללו שידכתי לשוק אווז וגם לסינטה ששותים את הרוטב בכיף ועם ניגוב של הפירה,הטעם המושלם.חובה לנסות. לקרם- 3 תפוחי גרנד סמית מקולפים ומגולענים 150 גרם סוכר 4 כפות מיים 2 כפות ג'נג'ר טרי קצוץ 2 תפוחי אדמה מבושלים 100 מ" חלב 50 גרם חמאה מלח לרוטב יין- 1 בקבוק יין אדום 1 תפוז 1 אשכולית אדומה 150 גרם סוכר 2 פולי טונקה קצוצים הכנה- לקרם- חותכים את התפוחים לקוביות.את הסוכר מניחים בסיר ויוצרים קרמל בהיר,מוסיפים את התפוחים והמיים לסיר הקרמל ומבשלים על אש גבוהה.אין צורך בעוד מיים מפני שהתפוחים יגירו נוזלים.מבשלים כ15 דקות עד שהתפוחים הופכים שקופים.מצננים וטוחנים בבלנדר יחד עם הג'נג'ר לקרם חלק. את תפוחי האדמה מועכים היטב ומערבבים עם החלב,חמאה ומעט מלח.מוסיפים את קרם התפוחים לפיר

לכבוד הוולנטיין

תמונה
 אני הצעתי נישואין לנסיכה שלי בוולנטיין לפני 9 שנים,בצימר רומנטי בו הכנתי לנו נתח אנטריקוט עסיסי ותותים מוקפצים לקינוח,זה לאחר שנעלם השיטפון של הבכי שהגיע לאחר ההצעה.קריירת המטבח שלי מקבילה לזמן בו אני נשוי,כל שזה מרגיש שהתחתנתי פעמיים-גם עם שירי וגם עם העבודה. אתמול לכבוד הוולנטיין הכנתי לנו טבלת שוקולד שכל שורה בטעם אחר. בחרתי בשוקולד עם 60 אחוז מוצקי קקאו שאליו שידכתי תוספות מעניינות,טעמים מתוקים ומיוחדים שמתאימים ליום המיוחד הזה. - לימון ותפוז מסוכר עם פלפל שחור -פירות יבשים קצוצים -אגוזי לוז קלויים עם גרידת טונקה -השוס היה פלפל צ'יפוטלה עם מלח ים אטלנטי התהליך פשוט,בוחרים תוספות יבשות או עם תכולת נוזלים נמוכה ביותר,יוצקים את השוקולד לתבנית בצורת טבלת שוקולד וא"כ שותלים מלמעלה את התוספות לפי שורות,אני גם הוספתי כמה עלי כותרת אדומים. בשלב הטעימה הכל הי נהדר אך הצ'יפוטלה ניצח עם טעם של מלוח ופתאום סטירה ללשון של חריף מעושן ואז המתוק,ממש שוקולד כמו שהכינו בני המאיה לפני מאות שנים שגילו אז את הקקאו. אפשר לגוון עם תוספות שקדים,שמנים ארומטיים כמו שמן אגוזים,אנ

אמנות ההריסה

תמונה
באומנות כמו באומנות,אין דבר כזה שאין דבר כזה-איזה יפה נראה אוכל כשהוא נמחץ ונהרס בצילום במהירות גבוהה.תמונות מרהיבות שמצאתי באינטרנט של בחור בשם אלן סלר,מפוצץ במוסך שלו בעזרת רובה פירות,ירקות,פחיות משקה ועוד רשימה ארוכה של מצגים, אותם הוא מצלם במצלמה במהירות גבוהה.נראה שחלק מהפירות והירקות הוא מקפיא לפני כן,מה שנותן אפקט התפוצצות עוד יותר יפה. בסדרת הספרים modernist cuisine   שיצא בשנה האחרונה,בו מנות,טכניקות ותמונות מקסימות,בו הכותב לקח תנורים,מחבתות,סירים ועוד וניסר אותם בשביל לקבל תמונת חתך מצוינת,בשביל לראות איך הדברים עובדים ונראים בצורה הרבה יותר ברורה.

דרום אדום

תמונה
 החשש בשבת שעברה מעומס פקקים לנסיעה לדרום בשביל לראות פריחת כלניות התפוגג,כך שמצאנו עצמנו בשבת מוקדם בבוקר בדרך פסטורלית שלצידיה עצי שקד,מרבדי כלניות ושיחי חרדל גדולים. המטרה המרכזית הייתה להגיע ליישוב ניר משה,בתוכו ישנה חווה אקולוגית,שם מעבירים סיורים והדרכות. ההתרשמות הראשונית האישית שלי חוץ מזה שיושבי החווה נראים כולם יוצאי הודו לשעבר,זה שלי לא יפריע לחיות כך כמו אדם קדמון,אפילו לזמן קצר-מכינים מדורה ומחממים בה תה צמחים,בונים בתים מבוץ ואוכלים ישר מן הטבע,כיף לא נורמלי. חווה אקולוגית כאמור זו חווה שבה מתחשבים בטבע,חיים חיים ירוקים ומתקיימים ממה שקיים,בערך. כך למשל,הקימו במקום אוהל גדול ממוחזר כמובן, משלט חוצות גדול של הסרט "ברונו". רוב הבתים שם הם בתי אדמה,מוכנים מבוץ ומקש שדי עמידים לגשם. אוהל טיפי בו גרה אחת המתיישבות מסתבר, חייב הסקה ע"י מדורה בתוכו בשביל לא לקפוא בחורף הקר וכל העשן יוצא מלמעלה, כך שהמתגוררת בו יוצאת מעושנת טוב טוב כל לילה. השרותים נראים כמו שירותים רגילים אך במקום להוריד את המיים,מפזרים מעט נשורת,א"כ כל העסק הזה הופך לקומפוסט לגידול ה

מה אוכלים בלילה

תמונה
 מה אוכלים העובדים במסעדות? לרוב מנות מהתפריט לבחירה במסעדות מסוימות או ארוחות מסודרות הכוללות עופות,בשרים,אורז,פסטה ועוד,אוכל של בית. אך בלילה לקראת סוף המשמרת מה אוכלים? גם כן לרוב מנות מהתפריט לבחירה במסעדות מסוימות,באחרות מגישים סלט,גבינה ולחם. אצלנו הלילה היא שחיתות מבחינת האוכל,כי כשלמישהו יש רעב לדבר מסוים הוא עושה את זה הכי באהבה והכי הכי טעים. אז פעם זה בורקסים עם מילויים של גבינות,פטריות ומטבלים של ציזיקי,סלסת עגבניות וביצים קשות. החומוס אצלנו חוגג ויכול להתחרות בחומוסיות המובילות בעיר,יחד עם לאפות חמות והרבה פלפלי שיפקה. הפיצות גם כן מככבות,אחד מיד מכין רוטב השני מגרד גבינה השלישי מכין תוספות ועוד אחד מרדד בצק דק דק. פעם אחת של קרייבינג לטארט טאטן הסתיים כמובן ב...טארט טאטן. השבוע,בשר טלה גרם לנו לחשק לשווארמה.המון שומן טלה יחד עם הבשר שופד,תיבול עדין של פפריקה,כמון,כורכום ומלח ותלייה מעל גריל פחמים לכשעתיים,תוך סיבוב מתמיד. פיתות הוכנו מבעוד מועד בתנור לוהט,תפוחות ויפות,קצת פלפלים חריפים,סלט עגבניות וטחינה שנוזלת על הסנטר השלימו תענוג של לילה.

חום ינואר פברואר

תמונה
שבת האחרונה הייתה מאוד נעימה וחמה מבחינת מזג האוויר,כך שחצי מדינה יצאה לטייל בשביל לראות את הכלניות פורחות.מודיעין שהגיע אליי גילה שיהיו עומסים בכבישים,כך שהחלטנו במקום ליסוע לדרום לשלל סיורים ופארקים שהוצעו לקהל הרחב,נסענו הרבה יותר קרוב,לגבעת האירוסים בנס ציונה,שם ישנם  מרחבים פתוחים,פרדסים של עצי הדר וכלניות מבצבצות מכל עבר.בשדות של האיזור הזה ישנם מיני עשבים שטובים למאכל כמו חובזה,חמציצים שהעלים והפרחים שלהם מצוינים לסלט ,טימין ריחני שהסתתר לו בין סלעים וגם סרפד שמשפחה קטפה שם את עליהם בזהירות והסבירה שהם מכינים מהסרפד קציצות. אז בין שיזוף של חום פברואר מול השמש לטיפוס בסולם גבוה על עץ שעליו בנו בית(התמונה הנ"ל)עשיתי קטיף של העשבים השונים ששימשו אותי לארוחת הצהריים.יחד עם קבב ותלולית קוסקוס,קצצתי טימין וחמציצים מהשדה לתוך ציזיקי ובנוסף הקפצתי חופן עלי חוביזה וחמציצים עם שמן זית ומלח.העלים הגודלים פרא בכל מקום גם בעדניות שכוחות הם לרוב עלים אכילים,מה שנותר זה לנצל אותם ולהוסיף מעט חום ואהבה.