רשומות

מציג פוסטים מתאריך ספטמבר, 2012

ביקור בחוות שקד

תמונה
במושב נתיב העשרה,צמוד מאוד לעזה,ישנה את חוות שקד ששם מגדלים בחממות שלל ירקות צבעוניים ומפתים שנועדו לקטיף עצמי ושם בילינו כל המשפחה בשבוע שעבר. בחווה מגדלים חצילים מכמה זנים,חסות ענקיות ופריכות,בצל ירוק,פטרוזיליה,פלפל שושקה,עשבי תיבול וגם עגבניות שרי מכמה סוגים,קישואים ומלפפונים שרק החלו לגדול ולא היו מוכנים שיקטפו אותם. מצטיידים בסכין או או מספריים ויוצאים לקטוף מלוא הטנא,מנשנשים על הדרך אם רוצים,שוקלים ומשלמים לפי המחירון שבמקום. במקום ישנם גם פיצות תוצרת בית ופינת יצירה לילדים.ניתן גם להתעדכן בפייסבוק מה מוכן לקטיפה באותו תקופה.מומלץ.

צום כיפור כגישה לחיים

יום כיפור בפתח ואלו שצמים מתכננים לעצמם מה לאכול בארוחת מפסקת בשביל לחוש שובע ולא להרגיש רע במהלך הצום. תכנון נכון של הארוחה מפסקת יכול להקל על הצום וזהו תכנון שיכול להיעשות לכל ארוחה במהלך השנה מעבר לצום.ולמה זה? המפתח הוא בהבנה של אבות המזון. רובנו משתדלים לאכול במידה,פחות דברים שמנים,יותר חלבונים הבונים את הגוף.יש העושים דיאטה נטולת פחמימות שידועים בתרומה לעלייה במשקל.אז מה ההיגיון מאחורי כל זה? פחמימות יש כמעט בכל חומר גלם,אך ישנם מוצרים שמכילים כמות גדולה של פחמימות.יחד עם זאת הפחמימות מחולקים לקבוצה של פחמימות פשוטות או ריקות וקבוצה שנייה של פחמימות מורכבות וכאן כל השוני. פחמימות פשוטות מורכבות מיחידות סוכר , ונמצאות בשלל מזונות ובעיקר במזונות מתוקים המכילים סוכר  כמו ריבות, חטיפים מתוקים, עוגות ועוגיות, קמח לבן ומוצריו, במוצרי חלב ובמעדנים,בפירות ובדבש.תהליך העיכול של פחמימות פשוטות  קל ומהיר. בעקבות שחרור סוכר מהיר לדם, מתרחשת עליית סוכר חדה לזמן קצר.ובעקבותיה ירידת סוכר חדה בדם ותחושת רעב מחודשת. הפחמימות המורכבות  מורכבות מיחידות סוכר רבות ונחלקות לשני סוגים: עמילן

גויאבה בדבש

תמונה
איך יודעים שנגמר הקיץ?מריחים גויאבות באוויר. הגויאבה היא פרי בעייתי וכמו הכוסברה,יש לה הרבה שונאים,לרוב בגלל הריח.אני מבחינתי לזקק את הריח ולהשתמש בו כבושם לגוף. לראש השנה החלפתי את התפוח בגויאבה,חתכתי פלחים ממנה והגשתי לילדים יחד עם דבש(עשיתי את זה גם עם מנגו). לקינוח טעים לשנה חדשה ומתוקה חתכתי פרוסות של עוגת דבש מתובלת,קרמלתי פרוסות גויאבה,סידרתי בשכבות על צלחת ויצקתי דבש על הכל.טעים טעים ומתוק מתוק. עוגת דבש 4 ביצים מופרדות 150 ג` סוכר  כוס דבש 250 מ"ל  מיץ תפוזים 3/4 כוס שמן קנולה 280 ג` קמח תופח (2 כוסות) חצי כפית סודה לשתיה כפית קינמון   מקציפים חלבונים וסוכר לקצף יציב ומקפלים את החלמונים לקצף.  מערבבים בקערה את המצרכים הרטובים, לערבב בקערה נפרדת את המצרכים היבשים, בעדינות יש להוסיף את המצרכים הרטובים לקצף הביצים ואח"כ את המצרכים היבשים. אופים בחום בינוני 180 מעלות 45 דקות ומצננים. לגויאבות-מקלפים 2 גויאבות וחותכים לפרוסות,במחבת חמה מפזרים 2 כפות סוכר וכף מיים,מניחים את פרוסות הגויאבה במחבת ומקפיצים כ-2 דקות עד לריכוך והזהבה קלה של ה

קוקטייל מיליון דולר

תמונה
וודקה "אימפריאל" זוהי וודקה רוסית שהושקה עכשיו כוודקה בשם golden snow-שלג מוזהב,על שום שבבי הזהב שצפים להם בתוך הבקבוק.בגירסה מיוחדת של הוודקה יצרו ביצה מעוטרת בזהב שבתוכה בקבוק וודקה המכיל 750 מ"ל משקה,יחד עם 4 כוסיות לשתייה.המחיר ללקוח-20 אלף שקל,מחיר פעוט לכל אוליגרך החושק ללגום וודקה עם פוזה. יחד עם זאת החלטנו במסעדה שמהוודקה הזולה יותר עם שבבי הזהב בתוכה ניצור קוקטייל יחודי,עם ספירות זהב. הנוזל לספירות הורכב ממי סוכר עם טונקה ואבקת זהב.הנוזל תפס צבע יפהפה,מרשים ביותר ושידר את היוקרה שרצינו. הקוקטייל נעשה יחד עם וודקה בטעמי פטל והוודקה אימפריאל,סך הכול קוקטייל שקוף לגמרי עם ספירות זהובות ומבהיקות שמתפוצצות בפה,קוקטייל טעים ביותר שיככב בחודש הקרוב במסעדה. מה עושים כשרוצים שנוזל האלגינט   יהיה שקוף,הנוזל שממנו מפיקים את הספירות?מכניסים למכונת וואקום. בשני סרטונים המצורפים ניתן לראות את התהליך.

לחם שקד וגפן

תמונה
בשביל ארוחת החג(שאין לי שום חלק ממנה)הכנתי לחם עם שקדים וצימוקים,מוקדש כמובן לבנים שלי שקד וגפן. הלחם הוא הכלאה של לחם\חלה\בריוש עם מעט חלב ומעט חמאה כמו שחלה אוהבת,בריוש דורש קצת יותר מזה. את הצימוקים השרתי בברנדי ואת השקדים קליתי עד שהפיצו ארומה נעימה. לישה טובה וסבלנות בהתפחה יניבו תוצאות טובות ולחם שיהיה כיף לאכול בחג.שנה טובה. 1 ק"ג קמח 450מ"ל מיים 70 מ"ל חלב 100 גרם חמאה רכה 3 כפות סוכר 1 כף מלח 40 גרם שמרים טריים 50 גרם צימוקים  50 מ"ל ברנדי 50 גרם שקדים קלויים וקצוצים משרים צימוקים בברנדי. בקערת מיקסר שמים מיים,חלב,שמרים וסוכר ומפעילים את המיקסר.מכניסים את הקמח בהדרגה ולשים 7 דקות.מוסיפים מלח,צימוקים ושקדים ולשים עוד 4 דקות.תוך כדי לישה מכניסים את החמאה גם כן ולשים עוד כשתי דקות.מכסים את הקערה ומתפיחים לשעה וחצי.מוציאים את הבצק מהקערה ומכדררים לשני לחמים עגולים או גם כן ניתן להניח בתבנית מאורכת.מתפיחים לעוד חצי שעה ומכניסים לתנור שחומם מראש ל180 מעלות.אופים 40 דקות,מוציאים מהתנור ומניחים על רשת.בתיאבון.

סלט לשנה טובה ומתוקה

תמונה
התאנה היא פרי תאווה מתוק,עסיסי וטעים שמשתלבת עם שלל חומרי גלם. התאנים עכשיו בשיאם וטוב להשתמש בהם בסלט טרי,שילוב עם דג נא,משקה תאנים מרוסקות עם אלכוהול,בישול ביין ותבלינים לקינוח ועוד. אני,את הסלט תאנים שלי הכנתי לארוחת בוקר טובה,יחד עם גבינה כחולה והמון עשבי תיבול מהגינה,בין היתר גם עלים מהשיח של הפלפלי פדרון,שמן זית איכותי ובלסמי.ניתן להוריד את הגבינה,לכל השומרי כשרות ולהכין את הסלט לארוחת החג. תאנים מתוקות חתוכות לארבע גבינה כחולה-רוקפור,דניש בלו או כל גבינה אחרת חופן עלי נענע חופן עלי מנטה חופן עלי בזיליקום רבע פלפל חריף פרוס דק שמן זית איכותי מלח גס בלסמי מצומצם מערבבים את כל מרכיבי הסלט עם כמות נדיבה של שמן זית,מזלפים מעל בלסמי ומגישים.

יום של הרבה עבודה דרך המדפסת

תמונה

פיטאיה-פרי הדרקון

תמונה

שמן פרמז'ן

תמונה
אחד השמנים המעניינים שיצרנו בזמן האחרון במסה,הוא שמן פרמז'ן. השמן מופק משמן זית שהושרה עם הקליפה של הפרמז'ן,ניצול שאריות,המעטה החיצוני,הקשה והשעוותי שמכילה מספיק טעמים וריחות בשביל להיספג בשמן.השמן וקליפות הפרמז'ן נאטמו בשקית וואקום ונחו כמה שבועות לספיגה מירבית. לאחר סינון השמן התקבל שמן ריחני ודומיננטי שעכשיו רק צריך להתנסות איתו-לתבל קרפצ'ו בקר,להקפיץ איתו פסטה ועוד ועוד. 200 גרם פרמז'ן פרוס דק 500 מ"ל שמן זית מניחים בצנצנת או בשקית וואקום.מניחים יום שלם בחוץ ולאחר מכן כשבועיים במקרר.