נוטלה תוצרת בית




מספרים על פייטרו פררו,אותו בחור של השוקולד פררו רושה,שקנה אדמות לגידול אגוזים בסוף שנות הארבעים בשביל לייצר קרם אגוזים במקום ממרח שוקולד,כי באותו זמן בגלל מלחמת העולם השנייה השוקולד היה יקר מידי.קצת אחרי, פיתח את הממרח שוקולד והאגוזים שלו וקרא לו בשם-סופר קרמה.
בשנות ה60 המוצר החל להיות משווק לשוק האירופאי וגם שמו הוחלף ל-נוטלה,nutela,נאט=אגוז באנגלית,אותו ממרח אהוב ומוכר בכל העולם.


בשבוע שעבר רציתי להכין קרם נוטלה משלי.פניתי קודם כל למקור לראות את המרכיבים.
 המרכיבים בנוטלה המסחרית הם-

סוכר במקום הראשון בלי כמות מדויקת שמפרסמת החברה
שמן צימחי שגם כן לא ידוע הכמות
13% אגוזי לוז
7% אבקת קקאו
5% חלב רזה
חומרי טעם מזעריים

החברה מפרסמת את המוצר כמוצר בריא,טוב לארוחת בוקר ועוזר להתפתחות הילדים.
כמו עוד הרבה מוצרים שנמכרים כדבר בריא ומזין,אפשר להבין משתי המרכיבים הראשונים ששולטים בנוטלה,סוכר ושמן,שלא כך הדבר.

אני את הנוטלה שלי הכנתי אפשר להגיד מ-80 אחוז אגוזי לוז,15 אחוז סוכר ו5 אחוז חמאה,כך יהיה טעם אגוזי מודגש וחזק.

התחלתי ביצירת חמאה שרופה,חמאה שמחוממת עד להתפרקותה ממוצקי החלב שבה והשומן,החמאה מתחילה להשחים ולקבל ריחות אגוזיים מה שתורם לטעם מוסף.
את האגוזי לוז הוספתי לחמאה וזיגגתי,קליתי והזהבתי אותם כ-5 דקות.הוספתי מעט סוכר למחבת עד שהפך למעט קרמלי.

בעזרת מכשיר התרמומיקס,אותו מכשיר שטוחן ותוך כדי גם מחמם ומבשל,טחנתי את האגוזים יחד עם החמאה והסוכר על 70 מעלות למשך כ-10 דקות רצופות.בתהליך החימום הזה השמנים הטבעיים של האגוזים מופרשים החוצה,האגוזים מתרככים ונהפכים עיסתיים.2 כפות מיים שנוספו לעיסה תרמו ליצירת אמולסיה יחד עם השומן ולמעט התקשות בדומה להוספת מיים לטחינה גולמית.זהו, הנוטלה מוכן.
הקרם טעים ביותר ואי אפשר שלא ללקק ממנו עוד ועוד.לחלק מהקרם הוספתי שוקולד מריר מומס ומרחתי על קוראסון...פשוט נהדר.
הטעם דומה מאוד למוצר נוטלה וטעים אף יותר בגלל אחוזי האגוז הגבוהים בו.
ניתן להוסיף רק אבקת קקאו להעשרת הטעם או להוסיף מעט שמנת מתוקה גם כן ליצירת ממרח נעים וחלק,חובה לנסות.
אני מתכוון להשתמש בקרם נוטלה למנה מסויימת ולא,זה לא יהיה קינוח...













תגובות

טל אמר/ה…
ינוסה עוד השבת.
נראה מעולה.
אם יש לך עוד דברים מגניבים לתרמומיקס - אשמח
‏אנונימי אמר/ה…
וואי ! נראה מדהים!! חייב לנסות.
יש לי שאלה אלייך מאיר. אני מאוד רוצה לבשל חוביזה בבית, רק שאני לא יודע איך היא נראית בדיוק, בדקתי את המראה מהתמונות פה ומהאינטרנט, ובכל זאת אני מפחד לקטוף משהו רעיל. הוספתי תמונה של עלה שקטפתי שלדעתי הוא חוביזה, אך רציתי שתאמר לי אם הוא חוביזה בוודאות.
תודה על העזרה.
http://www.myg.co.il/index.php?loc=see&pic=phpDLm1px.jpg
עדן אמר/ה…
נראה כמו מתכון נפלא, אבל... אי אפשר בלי תרמומיקס?
שובב קולינרי אמר/ה…
א.אם יהיה לי דברים שימושיים לתרמומיקס אז בכיף
ב.בתמונה,אכן זו חוביזה,רוב הדברים שגדלים פרא בעיר הם כילים גם ככה אז אל חחש
ג.בהיעדר תרמומיקס,כמו 99 אחוז מהעם,את האגוזים יש לטחון חמים ובמעבד מזון חזק עם הפסקות מידי פעם שלא ימות
טל אמר/ה…
מחית פיסטוקים הכנת בתרמומיקס? יש לך מתכון?
שובב קולינרי אמר/ה…
לטל,על אותו עיקרון,חימום וטחינה לאורך זמן.
‏אנונימי אמר/ה…
תודה מאיר על העזרה עם החוביזה !

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מיקרו-ספוג

מדריך לא רגיל לבשלן המולקולרי המתחיל

בחזרה ליפן

איך להכין במבה?

לחם על האש