סדנת בישול בגן-עונה שלישית

 כבר נהייתה מסורת אצלנו,שנה שלישית שאני מעביר סדנת בישול לילדים בגן,הפעם בגן של גפן.

בתחילה הילדים נשאלו מה הם רוצים להיות כשיהיו גדולים-כמה רצו להיות טבחים,אחד שוטר,אחת מספרת סיפורים וכמה בנות רוצות להיות ברציות(בובת ברץ).גפן רוצה להיות קטר.

בשביל הסיפתח הדגמתי לילדים את נפלאות החנקן נוזלי,ריסקתי פרח טבול בחנקן שהתנפץ לרסיסים וטבלתי בלון מנופח בחנקן,מה שקורה זה שהבלון מתכווץ בגלל שהאוויר שבו נהיה דחוס ואז כשמוציאים מהחנקן הבלון חוזר לעצמו ונהיה נפוח בחזרה.מין קסם קטן.את הגננות האכלתי במוס שוקולד שהשלכתי לחנקן נוזלי,באכילה הוא נמס ומוציא עשן מהפה.
א"כ הכנו ברד זריז בטעם ענבים והעשן שנוצר ויצא מקערת הברד הלהיב את הילדים עד טירוף.






א״כ התפנינו להכנת הסופגניות.לילדים חולקו בצקים בכמה צבעים,כחול,ורוד,שחור ובצק רגיל בלי צבע.רידדנו,קרצנו,טיגנו ומילאנו בריבה את הסופגניות הססגוניות.הילדים התפנו לאכול את הסופגניות(לאחר ארוחת בוקר קודם כל ,כמובן)ואני כמו ילד קטן יצאתי איתם לחצר לשחק ורוקנתי להנאתם את כל החנקן הנוזלי שהיה לי במיכל היישר על החול שבחצר.
תענוג לשמח ילדים.







מתכון לסופגניות צבעוניות
1 ק"ג קמח
120 גרם סוכר
50 גרם שמרים טריים
200 גרם חמאה רכה
2 ביצים
קורט מלח
2 כפות ברנדי
400 גרם חלב
צבעי מאכל בצבעים שונים

מערבבים את כל המרכיבים מלבד החמאה, לשים 7 דקות ואז מוסיפים חמאה חתוכה לקוביות בהדרגה.לשים עוד כ4 דקות.מחלקים את הבצק באופן שווה לפי מספר הצבעים,מוסיפים צבע מאכל לכל בצק בנפרד ולשים בנפרד עד להיטמאות הצבע בבצק.מתפיחים במשך שעתיים.מחלקים את הסופגניות לחתיכות במשקל 50 גרם ומגלגלים לכדורים,מתפיחים כחצי שעה.אפשר במקום לגלגל את הבצק,לרדד לעובי 1 וחצי ס״מ ולקרוץ עיגולים בגודל הרצוי.
מטגנים בשמן עמוק בחום נמוך משתי הצדדים עד להזהבה.מצננים מעט,ממלאים בריבה ומפזרים אבקת סוכר.





תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מיקרו-ספוג

מדריך לא רגיל לבשלן המולקולרי המתחיל

בחזרה ליפן

איך להכין במבה?

לחם על האש