עוגת חלווה

איך רושמים,חלווה או חלבה?או שזה כמו טורקיה\תורכיה?לפי האקדמיה ללשון-חלווה.
חלווה זה דבר טעים,במיוחד כשמצאתי שמייצרים טעמי חלווה מגוונים כמו חלווה עם פולי קקאו בתוכה או פולי קפה,טעימים ביותר.בשוק מחנה יהודה יש אף חלוות הזויות כמו חלווה עם קארי,עם פרחי ורדים ועוד כמה לא שגרתיים.
יש מדינות שהחלווה היא המאכל הלאומי שלהם(טורקיה\תורכיה),יש מדינות שמכינות את החלווה מאורז(זאת עם תכנית הגרעין),יש כאלה שמכינים את החלווה מגבינת עיזים,יש כאלה מכינים את החלווה מגרעיני חמניות ויש כאלה משקדים.

יש חלווה שמגיעה בגושים גדולים,יש חלוות שמגיעות בתור שערות ארוכות שממש נמסות בפה ולאחרונה יש גם מיני חלווה,שקית עם אוסף חלוות בטעמי פיסטוק,ווניל ועם פולי קקאו של חברת אחוה.סך הכל הם טעימים אבל בשביל לגוון קצת את סקציית החלווה אז פניתי להכנת בצק שמרים.


הבצק שמרים הוא בצק שעשיר בביצים וחמאה שיעודו לעוגת שושנים.
למילוי תרם את חלקו החלוות פולי קקאו והחלוות ווניל,את שניהם ריסקתי לתוך קרם פטיסייר חם,הוספתי מעט קפה נמס בשביל עוד קצת טעם ומרחתי על הבצק,גלגלתי,חתכתי למקטעים וסידרתי על מחבת שמתאימה לתנור.מה שנשאר זה לאפות וליצוק מעט מי סוכר.הכרחי לאכול את העוגה בסמוך ליציאה מהתנור,כי ככה זה הכי טעים,חם,מהביל,מדיף את כל ריחות האפייה והמילוי הנהדר מתבוסס בבצק ושורף את השפתיים בעדינות מתוקה.קחו מתכון.

לבצק-

1 ק"ג קמח
120 גרם סוכר
50 גרם שמרים טריים
200 גרם חמאה רכה
4 ביצים
קורט מלח
2 כפות ברנדי
350 גרם חלב

לקרם פטיסייר-
200 מ"ל חלב
200 מ"ל שמנת מתוקה
150 גר' סוכר
2 מקלות וניל חצויים
140 גר' חלמון -7 חלמונים
50 גר' קורנפלור


למילוי-
2 חטיפי מיני חלווה בטעם וניל
2 חטיפי מיני חלווה עם פולי קקאו
400 גרם קרם פטיסייר
1 כף קפה נמס איכותי

למי סוכר-חצי כוס סוכר
חצי כוס מיים

לבצק-
מערבבים את כל המרכיבים מלבד החמאה, לשים 7 דקות ואז מוסיפים חמאה חתוכה לקוביות בהדרגה.מתפיחים שעתיים במקום קריר.א"כ מניחים במקרר לעוד כשעה.
למי סוכר-מערבבים מיים וסוכר,מרתיחים בסיר קטן או אפילו במיקרוגל ומערבבים היטב,מצננים.

לפטיסייר-
מרתיחים את השמנת, החלב, הסוכר ומקלות הווניל החצויים,במקביל טורפים את החלמונים והקורנפלור, עושים השוואת טמפרטורות בין החלב החלמונים ומחזירים לאש על להבה נמוכה תוך כדי טריפה עד להסמכת התערובת.מפוררים את החלוות לתוך הקרם החם ומערבבים היטב,לבסוף מוסיפים את הקפה נמס.מקררים שעתיים לפחות.
מרדדים את הבצק לבצק דק וארוך,מורחים את המילוי על הבצק ומגלגלים לרולדה.חותכים את הרולדה לחתיכות בעובי של כ5 ס"מ כל אחד.מסדרים על תבנית או מחבת עמידה לתנור את ה"שושנים" של הבצק,מתפיחים חצי שעה,מורחים בביצה טרופה ואופים בתנור בחום 180 מעלות לכ-35 דקות עד להשחמת העוגה.ברגע שהעוגה יוצאת מהתנור יוצקים עליה את המי סוכר הפושרים(לא חמים)
ממתינים 10 דקות בשביל שלא תשרוף הלשון ואז מתחילים לבלוס.






תגובות

חגית אמר/ה…
עוגת שמרים היא העוגה האולטימטיבית לחורף..
כמות הבצק מן הסתם מספיקה ל 3 עוגות ? גם כמות הפטיסייר מספיקה מן הסתם ל 2 עוגות..
ובעניין חלבות/חלוות שוות נסה למצוא אחת שמיוצרת בשכם ונקראת AYESH HALAWA לא מתוקה מדי ומכילה רק טחינה, סוכר, תמצית שורש ספונריה וחומצת לימון.
‏אנונימי אמר/ה…
נשמע מפתה.. תודה!

אבל לא הבנתי - האם אתה מכניס את המחבת לתנור, או שאופה על הגז? נראה שהידית שלה עשויה פלסטיק, לא?
שובב קולינרי אמר/ה…
כמות העוגות תלויה בגודל המחבת או התבנית,המחבת נכנסת לתנור,במקרה שלי היא ידית עמידה בחום,ניתן לעטוף את הידית בנייר כסף אם היא מפלסטיק
‏אנונימי אמר/ה…
אוקי! תודה!

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מיקרו-ספוג

מדריך לא רגיל לבשלן המולקולרי המתחיל

בחזרה ליפן

איך להכין במבה?

לחם על האש