ביקור במסעדת "דגים"


הוזמנתי בשבוע שעבר למסעדת ״דגים״,איזה שם מקורי איך לא חשבו על זה קודם.
המסעדה בהוד השרון ושייכת לשף פרנק אזולאי,שף מוערך בעל וותק שמשום מה לא יצא לי  אף פעם לסעוד באחת המסעדות שלו.אני זוכר שבעבר עבד במסעדת דלידג ופרנפיש ועכשיו הגיע דרכו ב״דגים״ השוכנת בפארק הוד השרון נחבאת במקום שטובל בירוק בין בתים ורחובות.

״דגים״ היא מסעדה גדולה,רחבה,בנויה ברובה מעץ עם רצפה שקופה מתחתיה זורמים מיים ומזרקות קטנות.ישבנו בחוץ בערב חמים אך נעים 

התפריט מבוסס דגים ופירות ים ובו מנות מעניינות-ניוקי סלק ושרימפס,רול סרטנים ואצות,טום יאם של מולים וסוכריות דלעת,מנות שבהם מככבים קוויאר ווסאבי או קוויאר חרדל,סך הכל נשמע טוב.

בהתחלה התלבטות בין מגש מוהבט,מגש סלטים, לבין מנה ראשונה הוכרע הדין על מנת שרימפס בחמאת רוקפור אחרי שהמלצרית הפצירה שזו מנה מצוינת ואכן כך.שרימפס עשויים טוב,רוטב רוקפור לא משתלט מידי וירקות עדינים שהוסיפו אלמנט רענן וקליל יותר למנה.
אחרי שהמלצרית הגישה לנו לחם בשביל שיהיה עם מה לנגב את הרוטב,שירי פצחה בשירי הלל למלצרית בעלת תודעת שירות גבוהה,שיודעת את עבודתה נאמנה.
מנה נוספת הייתה סלמון נא עם שלל אלמנטים.היו שם מנגו ואננס,רוטב שהתבסס על עגבניות שרי צהובות,טפיוקה וסורבה פסיפלורה.מאוד מרענן,משחק של סלט פירות שהרבה טבחים בדרך כלל לא יודעים להשתמש בו בתבונה,כאן היה איזון וטעם טוב.

בעיקריות אחרי מחשבה איזה דג לבחור,החלטתי לבסוף על פאייה פירות ים,שוב בהמלצת המלצרית ,
שירי ננעלה על מנת ניוקי סלק ושרימפס בחמאת שרדונה.שתי המנות היו נכבדות ביותר,הניוקי היה סגלגל ונימוח ברוטב כמו ששירי אוהבת,שמנתי וקרמי,עם ערמוני מיים פריכים ועיטורי בצל טריים מעל.
הפאייה הייתה גם כן עשירה,כל פירות הים הקיימים נכחו שם,היו עשויים היטב,אורז צהוב מזעפרן ופלפלים המשיכו הרמוניית טעמים.מנה גדולה שלא הצלחתי לגמור.

יחד עם קפה טוב פצחנו בקינוחים שהאמת,הלוואי שיהיו בכל מסעדה בתל אביב.
אייס מליבו הייתה קערה גדושה בכל טוב אקזוטי-סורבה קוקוס,קונפי אננס,קרם אקזוטי לפי מה שאומר התפריט,האננס חם,שאר המרכיבים קרים,כיף גדול.
קרמבו של גנאש שוקולד ופסיפלורה הצליח גם כן לרגש במראהו ובטעמו כאחד,מקרונים,״קרמבו״ עם מעטה פציח ומילוי רך ועשיר,סורבה פסיפלורה,מרנג,כיף גדול מספר שתיים.


מסעדת ״דגים״ עושה עבודה נכונה רחוק מתל אביב הסואנת כאילו בכוונה להפציר-כן,אפשר לעשות גם כאן דברים טובים ואכן אפשר וכדאי להרחיק ולהגיע לשם,זאת אומרת לכאן.






תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מיקרו-ספוג

מדריך לא רגיל לבשלן המולקולרי המתחיל

בחזרה ליפן

איך להכין במבה?

לחם על האש