ביקור במסעדת "על המים




מסעדת על המים השוכנת בהרצליה שבחוף השרון שוכנת גם קרוב לליבי,בגלל הבעלים המקסימים ובגלל השף
הטרי יחסית ששם,חביב משה,שעד לא מזמן שיתפנו פעולה תחת קורת גג אחת ב"מסה".

חביב עושה חייל ב"על המים",מסעדה של יותר מ-25 שנה,שעברה סביר להניח תהפוכות רבות,חביב מחלל לפי ה"חליל" שלו ולא נכנע לפשטות והבנאליות הרגילה.
יאמה סאן,סושי מאסטר יפני אורגינל הובא למסעדה לפני שנים אחדות בשביל לעדכן את המקום ולרענן את השורות,כך שיש תפריט סושי מגוון מעבר לתפריט המטבח הרגיל.
הסושי שטעמתי בעל המים,הטוב ביותר שטעמתי בארץ.
לאחר שפשוף של כמה חודשים חביב החל להריץ תפריטים ולשנות סדרי עולם במסעדה ואני שחזרתי מהמילואים האחרונים בזמן "צוק איתן" הגעתי יחד עם נסיכתי לארוחת צהריים משובחת לאחר שלא פגשתי את חביב זמן מה ודווקא את הבעלים איציק ושות' פגשתי במילואים,הם טרחו והגיעו עם שיירה של אוכל ושתייה  אל כל איזור עוטף עזה בכדי לפנק את החיילים ובין היתר גם אליי,יישר כח.



התיישבנו לנו ,מצעד המנות החל להגיע-

טרטר סלמון על אורז קריספי,פלפל חריף ורוטב שמתבסס על אננס ויוזו היה לא פחות ממצוין.הרוטב גונב את ההצגה,
אורז פריך שנלעס היטב עם הדג נעלם מהר בשביל לדגום את המנה הסמוכה. 




קוביות טונה נאות ששודכו גם כאן לאורז פריך הפעם בצורה מעוגלת,יושבים על מה שחביב מצהיר-החריף הטעים בעולם.
רוטב חריף "סודי" עם בוטנים אכן טעים ביותר שמשאיר טעם של עוד.


צופים לים שממולנו אנו נהנים ממשיכים לבלוס מנה שלוקחת לכיוון הים תיכוני,סרדינים טובים,ביצה רכה,קצת עלים,קצת צנוניות ובצל יחד עם טוסטונים,תענוג.

מדושנים מעונג עשינו גיחה לכיוון הסושי.הסושי כאן הוא לא פחות ממדהים,מבוצע טוב,מלא בכל טוב ירקות מבחוץ ומבפנים,מכיל דגה טרייה ביותר ללא פשרות ויותר מזה מפתיע בחדשנות שבו מה שיוצר חגיגה בפה.כאן טעמתי לראשונה סושי עם כבד אווז.הפעם הסושי שלנו לבש מעטה של מנגו ואבוקדו,איולי ירקרק,ג'ינג'ר שנכבש במקום ומרגישים את זה,סושי נהדר שכאילו משתדל לתת פייט לחביב ולא נשאר חייב.


 בהמשך,עוד מגאוותו של חביב,ניוקי ברוטב שיטאקי,רוטב סמיך,מתקתק ובשרני שעוטף ניוקי נימוחים ופרמז'ן מסביב.



 מולים בחמאת יוזו וסויה,קדירה נדיבה, עשירה וחרפרפה במידה.





 כאן השף הכין לכבודנו מנה של סינטה ברוטב על בסיס לואיזה,סויה ובוטנים,ארומטי, חמצמץ,עדין וטוב שנתן את אות הסיום לארוחה טובה ביותר.



 בקינוחים טעמנו שני קינוחים עשויים טוב,האחד ברולה שוחה עם רוטב חמצמץ וקוביות מנגו טרי שהיה מרענן ביותר והשני שנקרא בומבה,תחתית קרנצ'ית,קרם שוקולד רך מעל,כל הקונסטרוקציה ישבה על קרם אנגלז,טווילים עדינים של פיסטוק,פטל טרי ובוטנים גרוסים.

חוויית האכילה בצהרי יום חם, שהים כמה מטרים מולנו לא פחות ממושלמת,אפילו התמונות לא צריכות עריכה ופילטרים כשהתאורה והתפאורה מסביב מספקים אותם.
כעת ב"על המים" השיקו תפריט עסקי כדאי ב-139 שקלים,שבו מקבלים מנת לחם,מנה ראשונה ועיקרית,גם שתייה קרה וחמה ויש אופציה לקומבינציית סושי של צהריים.
בהמשך החוף ישנה את מסעדת "גזיבו" בבעלותם גם כן של "על המים",מסעדת חוף שקרובה אף יותר למיים,אוכל פשוט וטוב ולא מתיימר,שווה גם כן לקפוץ לשם ובכלל הייתי ממליץ אחרי ארוחה לקפוץ מיד למיים,זה מה שאני עשיתי בכל אופן. 




איזה יפה,הסושי אני מתכוון




תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מיקרו-ספוג

מדריך לא רגיל לבשלן המולקולרי המתחיל

בחזרה ליפן

איך להכין במבה?

לחם על האש