שבוע מושלג



תחילת השבוע הקר והגשום עם תחזיות מושלגות נתנו לי השראה למנת כבד אווז,קרם של כבד אווז במראה הררי/סלעי שמכוסה באבקת שוקולד לבן אוורירי ועדין.את האבקת שוקולד הכנתי בעזרת מלטודקסטרין,אבקה סופר אוורירית שסופחת שומנים והופכת אותם לאבקה או פירורים.שוקולד לבן שומני דיו בגלל כמות חמאת הקקאו שבו,ערבוב עם המלטודקסטרין וסינון במסננת דקה נתנו תוצאה נפלאה של ״שלג״ שוקולדי.
דבר נוסף שעשיתי עם שוקולד לבן הוא קירמול של השוקולד כמעין סלעים.חימום שוקולד לבן ב140 מעלות למשך 30 דקות תוך כדי ערבוב מתמיד נותנת תוצאה של שוקולד יותר טעים מהשוקולד לבן עצמו,הוא מקבל טעמים עמוקים,קרמליים.
הקרם כבד אווז הוכן מכבד אווז מבושל שנטחן עם שמנת מתוקה,קורר וזולף לגבעות קטנות.לאחר איבוק הקרם באבקת שוקולד,הוספתי תמצית אספרסו מתקתקה,המנה מוכנה.

קרם כבד אווז-
300 גרם כבד אווז(אפשר גם מכבד עוף אך יש להוסיף למתכון 100 גרם חמאה)
180 מ״ל שמנת מתוקה

מניחים את הכבד אווז בשקית וואקום ומבשלים למשך חצ׳י שעה ב-65 מעלות.
מחממים שמנת וטוחנים עם הכבד למחית חלקה.מוסיפים מלח לפי הטעם.
בהיעדר מכונת וואקום,יש לחתוך את הכבד לחתיכות קטנות,לבשל בשמנת למשך 4 דקות ולטחון.

אבקת שוקולד לבן-

40 גרם שוקולד לבן מומס
100 גרם מלטודקסטרין





המלטודקסטרין נתן לי עוד רעיון למנה מושלגת,בייבי סלקים אפויים מאובקים ב״שלג״ שמן זית,להם שידכתי קוביות טונה נאה,קרם אבוקדו עם בזיליקום וקרם סלק חריף.










הגיע הסוף שבוע, שירי לא מןכנה לצאת מהשמיכה החמה, אני לעומת זאת שלפתי את הילדים מהבית מוקדם בבוקר, נסענו לירושלים לשחק בשלג, לא רק בשבילהם, אני התרגשתי ונהנתי אף יותר מהם.










לאחר הביקור בבירה הקפואה התארגנו למסיבת יומולדת של גפן בערב.
החלטתי לתת לכל הילדים קצת ״שלג״ לכל מי שלא יצא לו לחוות בימים האחרונים.
בעזרת חנקן נוזלי הכנתי גלידת וניל,מוס וניל הוצאתי מסיפון וזילפתי גם כן לחנקן הנוזלי לגושי מוס קפואים.על יריעת ניילון קשיחה יצקתי רוטב שוקולד מריר אותו כיסיתי בגלידה והמוס,פיזרתי ״שלג״ שוקולד לבן וחתיכות קרמל פריך מקרמל שמוסיפים לו סודה לשתייה ואז הוא תופח ונוצר קרמל אוורירי וקשיח.הילדים טרפו את זה בדקות ספורות.
זה היה היום שהיה,שלג צחור מכל כיוון.






תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מיקרו-ספוג

מדריך לא רגיל לבשלן המולקולרי המתחיל

בחזרה ליפן

איך להכין במבה?

לחם על האש