קחו לכם פאוזה לרגע



החודש השתתפתי בסדנת קינוחי קפה לרגל השקת קולקציית קפה חדשה של לוואצה ביחד עם חברת מכונות הקפה,פאוזה. שמחתי להגיע לסדנא בתור חובב קפה שגם אוהב לשלב קפה באוכל בצורות שונות. אחרי נשנושים קטנים ומינגלינג עם שאר המשתתפים,או יותר נכון משתתפות,התפננו לבחוש,להקציף,להמיס ולאפות קינוחי קפה טעימים טעימים. Amabile, Magnifico,Supremo, Tierra, אלה הם שמות הקפסולות החדשות,כל אחת בעוצמה וטעם אחר וכל אחת מהם השתלבה בקינוח אחר,קאפקייקס עם מוס קפה מצוין,פונדנט לוהט עם גנאש קפה בתוכו,עוגיות קפה ופקאן וברולה מעולה של קפה והל.הנה המתכונים.





קאפקייקס קפה ומסקרפונה
החומרים לקאפקייקס:
370 גרם קמח לבן
2 כפיות אבקת אפייה
0.5 כפית מלח
0.5 כפית סודה לשתיה
100 גרם תמצית קפה VERY B MAGNIFICO של לוואצה
100 מ"ל חלב
130 גרם ריוויון
280 גרם חמאה
300 גרם סוכר
5 ביצים

אופן ההכנה:
מנפים יחד את הקמח ושאר החומרים היבשים. מערבבים את תמצית הקפה, הריוויון והחלב. מקציפים במיקסר עם וו גיטרה חמאה וסוכר לתערובת תפוחה ובהירה ומוסיפים את הביצים בהדרגה. מוסיפים לסירוגין את תערובת הקמח והקפה. מוזגים את המסה לשקעים ואופים כ-20 דקות עד שהעוגות זהובות. משאירים לצינון.
החומרים לגאנש שוקולד לבן וקפה:
200 גרם שמנת מתוקה
60 גרם תמצית קפה VERY B MAGNIFICO של לוואצה
160 גרם שוקולד לבן
אופן ההכנה:
מרתיחים את השמנת והקפה ומוזגים על השוקולד. מערבבים ומצננים.
החומרים לקרם מסקרפונה:
250 גרם גבינת מסקרפונה
250 גרם שמנת מתוקה
50 גרם אבקת סוכר 
אופן ההכנה:
מקציפים את כל החומרים יחד עד לקבלת קצת יציבה. שומרים בקירור.
הרכבת המנה:
מקציפים את גנאש הקפה והשוקולד הלבן לקרם יציב ומעבירים לשק זילוף. בעזרת כפית פריזייאן "חופרים" בקאפקייק ומזלפים מהגנאש לתוכו. מזלפים ספירלה של קרם מסקרפונה לציפוי. מפזרים מעט קקאו ומקשטים בפניני שוקולד.







קרם ברולה קפה והל
החומרים:
850 גרם שמנת מתוקה
170 גרם סוכר
חצי מקל וניל
5 תרמילי הל קצוצים
150 גרם תמצית קפה VERY B SUPREMO  של לוואצה
150 גרם חלמון
סוכר לקירמול
אופן ההכנה:
מערבבים היטב על אש בינונית את השמנת, שני שליש מהסוכר, הוניל החצוי, תרמילי ההל הכתושים ותמצית הקפה עד שמגיעים לרתיחה. מסירים מהאש ומרוקנים את התרמיל לשמנת ומשאירים את המקל בפנים. טורפים בקערה את החלמונים עם יתרת הסוכר. מביאים את השמנת לסף רתיחה ומאזנים עם החלמונים באמצעות מטרפה. מסננים. יוצקים לתבניות כ- 3/4 גובה הקוקוט, מניחים בתבנית וממלאים מים רותחים עד למחצית גובה הקוקוטים (בן מרי) ואופים בתנור שחומם מראש על 160 מעלות, עד להתייצבות בלבד כ-15-20 דקות. מקררים היטב במקרר ולפני ההגשה מפזרים סוכר ושורפים עם ברנר.











עוגיות פקאן וקפה
החומרים:
300 גרם קמח חיטה לבן
180 גרם חמאה קרה חתוכה לקוביות
קורט מלח
85 גרם אבקת סוכר
30 גרם תמצית קפה TIERRA  של לוואצה
100 גרם פקאנים קצוצים
אופן ההכנה:
מערבבים במיקסר עם וו גיטרה את כל החומרים, מלבד אבקת הסוכר והקפה. מעבדים עד קבלת מסת פירורים קטנים ואחידים. מוסיפים את אבקת הסוכר ומערבבים קלות. מערבבים את המיקסר במהירות איטית ומוספים את הקפה עד לקבלת בצק אחיד בלבד. מקררים את הבצק היטב בצורת דיסקית מנויילנת. חותכים לצינורות ומגלגלים כל צינור לגליל אחיד בעובי הרצוי ומכניסים להקפאה. כאשר הגלילים קפואים, טובלים כל גליל במים, מנערים היטב ומגלגלים בסוכר חום בהיר. פורסים לעיגולים בעובי של 7 מ"מ ומניחים על תבנית אפייה. אופים ב-160 מעלות כ-18 דקות.









פונדנט (סופלה) שוקולד
החומרים:
375 גרם שוקולד 53%           
375 גרם חמאה
375 גרם אבקת סוכר
400 גרם ביצים
150 גרם חלמונים
100 גרם קמח
100 גרם קקאו
אופן ההכנה:
ממיסים את השוקולד והחמאה. מקציפים במיקסר (מטרפה) את הביצים, חלמונים ואבקת הסוכר לקצף בהיר ויציב. מורידים למהירות איטית, מוסיפים את השקולד המומס ומערבלים עד לקבלת מסה חלקה. מקפלים את שאר החומרים היבשים ויוצקים לקוקוטים. מזלפים למרכז כל מסה גנאש שוקולד לבן וקפה ואופים בתנור כ-8-10 דקות בחום של 180 מעלות (תלוי בגודל הקוקוט). 

החומרים לגנאש שוקולד לבן וקפה:
300 גרם שוקולד לבן
100 גרם שמנת מתוקה
100 גרם תמצית קפה AMABILE  של לוואצה
אופן ההכנה:ממיסים את השוקולד הלבן. מביאים את השמנת והקפה לסף רתיחה. יוצקים מעט מהשמנת והקפה לתוך השוקולד ומערבבים היטב. ממשיכים במנות קטנות עד קבלת מסה אחידה וחלקה. מצננים לרמת זילוף או יצירת כדורים. שומרים בטמפרטורות חדר ממוזג.









תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מיקרו-ספוג

מדריך לא רגיל לבשלן המולקולרי המתחיל

בחזרה ליפן

איך להכין במבה?

לחם על האש