לקטוף מהר לפני שייגמר




הסיור בהרי ירושלים,הפגישה עם משה בסון והפטייר שבו הוא כיבד עשה לי חשק לקטוף חוביזות ולהכין בעצמי את המאפה הטעים הזה.
בצק הפטייר הוא בצק שמרים מועשר בשמן זית,המילוי עצמו גם כן מועשר בשמן זית, וזהו סוד קסמו,הבצק סופח את השמן ויוצר בצק רך ועסיסי.
בבוקר בו הכנתי את הפטייר,קרה ארוע קוסמי חסר תקדים.
באותו בוקר הכנתי את הפטייר בשביל נשנוש בדרך לטיול אי שם בדרום ים המלח,עם לינה בחאן.
הערב מגיע, ואיתו ״על האש״,בירה וחברים.חבר שלי מגיע ובידו צמח,אומר שמומחה צמחים בשולחן הסמוך נתן לו
 אותו והוא מבשל שם מצמחיית האיזור.אני נושא את עיניי למרחק ומי מופיע שם?השף משה בסון,
בכבודו ובעצמו,עומד מעל סירים ומבשל לחבריו,מראה לי חמציץ עם תפרחתו ועוד צמח הנראה לי כמעין אורוגולה ונקרא כוכב והריח מפתיע ביותר,בריח אפרסק,מתאים לתה,לסלט וכו׳.
משה אומר לי-זוכר את זה?ואז שולף לי...פטייר.
פטייר מלא בחמציצים.זה שממנו באה לי ההשראה להכין פטייר ,לפגוש אותו באותו יום שבו הכנתי את הפטייר וגם כן הוא הכין אותם,תגידו לי ,קוסמי או לא?



1 ק״ג קמח
20 גרם שמרים טריים
20 גרם מלח
20 גרם סוכר
650 מ״ל מיים קרים
למילוי-
חופן גדול של חוביזה נקייה מגבעולים ושטופה היטב מחול,חלזונות וכו׳
1 בצל קצוץ
4 שיני שום
חצי לימון
 מלח

לשים את כל מרכיבי הבצק ומתפיחים לשעתיים.
במחבת מטגנים קלות את הבצל עם חצי כוס שמן זית ,קוצצים את החוביזה ומוסיפים למחבת,מטגנים כחמש דקות ומערבבים מידי פעם,מוסיפים את השום וסוחטים חצי לימון,מטגנים עוד כדקה ומכבים את האש.מצננים.
מחלקים את הבצק לכדורים במשקל 100 גרם ומשטחים לבצק דק,ממלאים עם מילוי החוביזה בנדיבות וסוגרים את הבצק בצורת אוזן המן,מברישים בביצה טרופה ואופים בחום 200 מעלות למשך כ-20 דקות עד להשחמה קלה.בולסים בתיאבון.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מיקרו-ספוג

מדריך לא רגיל לבשלן המולקולרי המתחיל

בחזרה ליפן

איך להכין במבה?

לחם על האש