עוגת גבינה ניו יורק




יש כל מיני סוגים של עוגות גבינה,באוסטרליה למשל אוהבים את העוגת גבינה לא אפויה שג׳לטין מחזיק אותה,באיטליה משתמשים בעוגה בריקוטה או מסקרפונה,בצרפת מוסיפים ג׳לטין לעוגת גבינה חמה ומשתמשים בגבינה שמזכירה קממבר,בשוודיה מגישים את העוגת גבינה חמה,בברזיל משתמשים בחלב מרוכז ומוסיפים תותי עץ,באסיה משלבים תה ירוק,מנגו וליצ׳י ובארה״ב כמה גרסאות כגון עוגת גבינה פילדלפיה שמנה,עוגה כפרית עם ריוויון ויש את העוגת הגבינה הניו יורקית.

עוגת גבינה ניו יורק היא אמריקאית במהותה שמנה ועשירה,לא כמו שאנו מורגלים בארץ להכין את העוגה מגבינה לבנה של תשעה אחוזי שומן.הוורסיה הניו יורקית עושה שימוש בגבינת שמנת 30 אחוזי שומן והיא שמעניקה את העושר לעוגה שהכנתה פשוטה ביותר,שילוב של הגבינה עם ביצים וסוכר בערבוב מהיר ואפייתה בתוך תבנית עם מיים חמים  מעניקים עוגה דחוסה וקרמית.
אז בפעם הראשונה החלטתי להכין את העוגה הניו יורקית,רגע לפני שבועות, ולשלב בה מרקחת תותי עץ שהפציעו זה הרגע בעץ של השכונה אצלנו,הזדמנות לנסות גם את תבנית הארקוסטיל שקיבלתי שבעזרתה העוגה לא נדבקה והשתחררה בקלות.קחו מתכון.


לפני הכל,חפשו עץ תות בסביבת מגוריכם,אין מצב שאין.תאכלו כמה שיותר ומלאו שקית בשביל העוגה.
על כל 100 גרם תותים יש לשים כף סוכר,מחממים במחבת עם 2 כפות מיים,מזגגים,מצמצמים לסירופ סמיך,אך לא יותר מידי סמיך.
 כך זה נראה.

דרך קלה לרדד את הבצק של תחתית העוגה היא פשוט...לא לרדד.
מכינים בצק פריך מ100 גרם סוכר,200 גרם חמאה,300 גרם קמח וביתה אחת,מערבלים עד קבלת פירורים ואז מפזרים את הפירורים על התבנית בהידוק חזק,זה הכל,בלי צורך לרדד במערוך.אופים ב180 מעלות לכ-15 דקות להזהבה קלה.

ככה זה נראה.


 תערובת הגבינה-
500 גרם גבינת שמנת גד 30 אחוז שומן
גביע שמנת חמוצה,רצוי של 27 אחוזי שומן
200 גרם סוכר
3 ביצים

מערבבים גבינה,שמנת וסוכר,מוסיפים ביצה אחת בכל פעם תוך כדי ערבוב.יוצקים לתבנית על הבצק האפוי.מניחים תבנית גדולה עם מיים חמים שתכיל את תבנית העוגה עד חצי גובה,מניחים את התבנית עם העוגה בתוך תבנית המיים החמים ואופים במשך שעה ב-160 מעלות,אמצע העוגה מרגיש עדיין רך אך זה בסדר,העוגה מתייצבת בקירור.מוציאים את העוגה עם תבנית המיים ומצננים לגמרי.מניחים במקרר ל-5 שעות לפחות.יוצקים תותי עץ יחד עם הסירופ שלהם ומגישים.



לפני אפייה
 אחרי אפייה


עוגת גבינה ניו יורק

תגובות

Unknown אמר/ה…
העוגה נראית מעולה וטעימה
שובב קולינרי אמר/ה…
תודה רבה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מיקרו-ספוג

מדריך לא רגיל לבשלן המולקולרי המתחיל

בחזרה ליפן

איך להכין במבה?

לחם על האש